Täällä ollaan ja päivittäin jonkun blogin käyn selaamassa vaikkei omassa blogissa tapahdu mitään. Liinaa olen virkkaillut jokaisessa mahdollisessa välissä ja se onkin edennyt jo kymmenisen kerrosta.

Tässä välipalaksi kuvia kirjontatöistä joita jo aiemmin lupailinkin. Muinoin tehtyjä jotka ovat edelleen kehystämättä tai täyttämättä:

700143.jpg

Nämä pienet ristipistötyöt olen tehnyt 10-vuotiaana. Ne ovat ihan ensimmäisiä kirjontatöitäni ja muistaakseni possu oli noista ensimmäinen. Tuntui silloin niin kovin vaikealta.

700149.jpg

Kissatyyny oli seuraava työni. Mallin olen kopioinut ruutupapereille isomamman tyynystä. Äidin kanssa käytiin ostamassa langat kotikaupungin pienestä käsityöliikkestä ja ne ovat villaa. Kokoa tyynyllä on 31cm x 40cm.

700162.jpg

Vähän toisellakymmenellä olen tehnyt myös tämän pitkäpistotaulunkin. Sen koko on 24cm x 30cm.

700156.jpg

Tämän ensimmäisen kanavatyön sain kavereilta 13v lahjaksi. Se valmistuikin pian synttäreiden jälkeen.

700158.jpg

Piippupeikon tein 14 tai 15-vuotiaana. Kokoa sillä on 22cm x 32cm.

700166.jpg

Kukkakirjontatyö on muistaakseni saman isoisoäidin peruja jolta iso virkattu liinakin on. Itse en tästä niin tykkää mutta onpahan tehty.

700168.jpg

Ristipistotyyny jonka koko on 34cm x 35cm. Sen tekemisen ajankohdasta ei ole tarkempaa muistikuvaa mutta 14-17v välille sijoittuu. Vastaavia olen tehnyt useammankin ja antanut niitä lahjaksi.

700170.jpg

Rakkaustaulu oli monta vuotta keskeneräisenä mutta valmistui  muistaakseni n.10v sitten. Kokoa sillä on 31cm x 48 cm.